سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به گزارش خبرآنلاین حجت‌الاسلام سید هادی خامنه‌ای در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در جمع دانشجویان انجمن‌های اسلامی شرق کشور در مشهد بار دیگر و بر اساس هشدارهایی که هر سال در مراسمهای عزاداری در ماههای محرم و صفر می دهد تصریح کرد: تحریف، تحجر و ورود افکار و اندیشه های غلط در جامعه منجر به حادثه عاشورا و بیراهه رفتن جامعه در آن زمان شد که هم اکنون نیز ما باید نسبت به این موضوع حساس باشیم.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام افزود: اجازه ندهیم تا عده‌ای با افراط و تفریط و وارد کردن اندیشه‌های تحجرآمیز انقلاب و نظام را به بیراهه ببرند.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز البته با اشاره به تاریخ اسلام و زمینه هایی که بنی امیه بر اساس آن زمینه های انحراف از اسلام حقیقی را فراهم کرد تاکید کرد:« حکومت بنی‌امیه برای از بین بردن آموزه‌های نبوی در جامعه به دنبال رواج اشعری‌گری و بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به امور جامعه بود»

خامنه ای با اشاره به نتایج ترویج بی حیایی در جامعه اسلامی در دوره های مختلف تاریخی گفت:‌ حکومت بنی‌امیه برای از بین بردن آموزه‌های پیامبر(ص) در جامعه در اولین گام اقدام به از بین بردن حیا در جامعه کرد چرا که جامعه‌ای که حیا نداشته باشد هیچ چیز ندارد و به هر شکلی که حکومت بخواهد در می‌آید.

وی با بیان اینکه حس قدرت‌طلبی در بنی‌امیه و قدرت‌پذیری در توده مردم پس از رحلت رسول اکرم(ص) فزونی یافت اذعان کرد: وقتی پیامبر(ص)  از صحنه حکومت خارج شدند امویان در پی تغییر ضوابط و رفتارهای اجتماعی موجود بر آمدند که اوج آنرا می‌توان در زمان حکومت عثمان دید و حضرت علی(ع) در خطبه معروف شقشقیه براین موضوع تأکید کردند.

خامنه‌ای افزود: در زمان عاشورا اخلاق، فرهنگ و حرمت‌ها رنگ دیگری به خود گرفته بود چرا که با هجوم تئوری‌هایی که ساخته شده بود و نیز گذر 50 سال از رحلت پیامبر، نسل جدید آشنایی با حکومت اصیل اسلامی نداشت و بنی‌امیه در حرکتی حساب شده سعی در رواج اشعری‌گری داشت.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه در مکتب اشاعره بحث جبر 100 درصدی و عدم اختیار مطرح است گفت: بنی‌امیه با رواج این نظریه که نتیجه اول آن بی‌تفاوتی مردم نسبت به جامعه و آنچه در آن اتفاق می‌افتد سعی در فریب مردم داشت.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ولایت مطلقه فقیه گفت: ولایت فقیه یعنی حکومت اسلامی و بحث مطلقه که پیش می‌آید بحث اختیارات است.

وی با بیان اینکه اختیارات رهبری را متن قانون اساسی مشخص می‌کند اذعان داشت: در حال حاضر قوای 3 گانه به صورت مستقل و بر اساس قانون اساسی فعالیت می‌کنند و مشکلی هم پیش نیامده است.آنانی که بحث اختیارات بیش از قانون را مطرح می‌کنند تنها به فکر خودشان هستند و از این بین منافع خود را طلب می‌کنند.


نوشته شده در  دوشنبه 92/7/22ساعت  10:17 عصر  توسط حسام الدین شفیعیان 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
آخرین یادداشت در وبلاگhttp://028.parsiblog.com/خوش آمدید
هشت سال دفاع مقدس
جایزه ادبی فانوس
((گوناگون))
گوناگون
[عناوین آرشیوشده]